11 Ekim 2007

Yeryüzü Melekleri

2007-05-24/19:54:00

İşimiz eğitim öğretim olduğundan, camiamızı ilgilendiren etkinliklere de davet edilmişsek katılmaya ve bazılarını duyurmaya özen gösteriyorum. Boyutu ne olursa olsun bütün etkinliklerin arka planının emekler ve heyecanlarla can bulduğunu biliyorum çünkü. Üstelik yazacaklarım çok daha özel anlamlar taşıyor.

Konya’da engelli çocukların eğitimi için çaba sarf den ve gönülden öte yaklaşımlarıyla kendilerini tanıyanların takdirini kazanmış bir eğitim derneği var. İlgi çekici ismiyle muhakkak duyduğunuzu düşünüyorum: “Yeryüzü Meleklerini Koruma Derneği.” 1 Ekim 2004 tarihinde kurulan derneğin başında emekli bir Öğretmen Fatma Menekşe var.

Geçtiğimiz Çarşamba günü Ticaret Odası’nda derneğin kermesi vardı. Açılışını Selçuklu Kaymakamı Şükrü Görücü’nün yaptığı kermeste dernek yönetimi ve velilerin gözleri Konya protokol ve basınını aradı. Dernek yönetimi, dağıttığı 1000 kadar davetiyeye bu denli icabetsizlikten karamsar göründü bana. Veliler de aynı serzenişi dile getirdiler. Kermes çıkışı bir vesile ile, özellikle davet edilen Konya yöneticilerinin aynı saatte Meram’da bir ilköğretim okulunun temel atma törenine katıldıklarını öğrendim.

Bir kısmı down sendromu olan engelli çocukların açılış öncesi yaptıkları müzikli gösteriyi ilgiyle, alkışlarla izledi ziyaretçiler. Çehrelerinden gülücük eksik olmayan öğrenciler, “eğitilemez insan yoktur” mesajı verdiler salonda bulundukları süre içinde. Dernek Başkanı Fatma Menekşe ve aynı zamanda Konya Umut Çocuklarını Koruma Derneği Başkanı olan yardımcısı Ferda Okur Hanımefendilerle, yaptıkları çalışmalar hakkında konuştuk. Eğitime gerçek manada destek veren bu zarif insanlar, herkesin kaldıramayacağı hatta kabullenemeyeceği engeli, engel olmaktan çıkarmışlar çoktan. Üstelik ikisinin de engelli çocuğu yok. Gerçek manada destekten bunu kastediyorum. Sohbet sırasında elbette şunu yaptık bunu başardık kabilinden sözler söylemediler. Heyecanlarını görmek ortaya konan işi anlamaya kafi idi. 100 kadar üyesi ve ancak bir elin parmaklarını geçmeyen aktif üyesi bulunan Yeryüzü Meleklerini Koruma Derneği, özellikle Başkan Fatma Hanım’ın kişisel çabasıyla Dumlupınar Mahallesine okul yaptırmış. Halen faaliyetlerini sürdüren bu okulun resmi açılışı gerçekleşmemiş. Bu eğitim öğretim yılı sona ermeden “Öğretmen Fatma Menekşe Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi”nin bir etkinlikle resmi açılışın yapılmasını yetkililerden talep ettiklerini belirttiler. Buradan duyurmuş olalım. Bu okulun bir benzeri yoğun talebe rağmen Konya’da yok. Biri idareci olmak üzere iki özel eğitim öğretmeninin görev yaptığı okulun diğer öğretmenleri hizmetiçi eğitim almak suretiyle çalışan sınıf öğretmenleri.

Engelli çocukların eğitimini üstlenmiş diğer dernek ise, İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü Rehabiltasyon Merkezi’ne bağlı ve hiçbir sosyal güvencesi olmayan çocuklar için çalışmalarına devam eden Konya Umut çocuklarını Koruma Derneği. Ferda Okur, kendisiyle barışık bir eğitim gönüllüsü. Sayıları giderek artan ve devlet desteği de alan özel eğitim kurumlarının ancak işe gönüllü olmak suretiyle çocuklara faydalı olabileceğine inandığını, bu özel çocukların gelir vasıtası gibi algılanmaması gerektiğini altını çizerek ifade etti.

Bizim ülke insanı olarak sivil toplum kuruluşlarına ideal anlamda desteğimiz olmadığı çok açık. Hatta merakımız bile yok. Şartlar ne zaman aleyhimize gelişse farkına vardığımız, yüz yüze geldiğimiz zaman arayış içine girdiğimiz gerçeklerimiz var.

Ticaret Odası’ndaki kermes 23-30 Mayıs tarihleri arasında açık olacak. Gidin ve sizi güler yüzle karşılayacak insanlara bir hal hatır sorun. Birkaç lira ile de olsa katkıda bulunun.
Ülke gündemi vatandaş açısından umumiyetle can sıkıcı gelişmelerle devam ediyor. En son Ankara’da patlayan terörist bombası canlar aldı, canlar yaktı. Mitinglerin ardından seçim arefelerine girdiğimiz şu günlerde Ulus’taki menfur olayın etkili ibretler bırakmasını ve aklı selim sahiplerinin sayısını arttırmasını umarız.

0 yorum: