11 Ekim 2007

Kitap Ödüllü Bir Yarışma Duyurusu

2007-03-15/20:18:00

Ülkemizde her yıl Mart ayının son Pazartesi günü başlayan hafta “Kütüphaneler Haftası” olarak değerlendirilir. Bugün, Türkiye’de kitap okuma/ma hakkında yazmaya niyetim yok. Nasıl olsa bu mesele hakkında halkımız çok haberler “seyredecek”, nutuklar işitecektir.
Ben de, hem kitaba verdiğim değer adına, hem de paylaşıp aramızda bir ülfet gelişsin düşüncesiyle kendi kendime belirlediğim ölçüleri kullanarak, aşağıdaki sorulara cevap yazma nezaketinde bulunacak okuyucularımızdan “ilk üçe girene” kitap hediye etmeye karar verdim.
Böylece Kütüphaneler Haftasını farklı bir şekilde değerlendirmiş olacağız.
Sorular aşağıda:
1. Neden öğrenciler ilköğretimin beşinci sınıfına kadar öğretmenine “öğretmenim” diye seslenirken, altıncı sınıfta bir anda “hocam” diye seslenmeye başlarlar?
2. Neden sınavlarda “3 yanlış bir doğruyu götürür” şeklinde bir uygulama ile öğrenciler cezalandırılırlar da “3 doğru bil, bir doğru da bizden” seklinde bir kampanya başlatılıp zekâya ve riske girme cesaretine ödül verilmez?
3. Neden dükkânını kapatıp giden esnaf, kapıya “10 dakika sonra dönücem” yazar, ne zaman gittiğini nasıl anlarız?
4. Televizyona çıkan insanlar neden kendilerini Türkiye'deki bütün insanların izlediğini sanırlar? Örnek: Su anda 70 milyon kişi bizi izliyor...
5. Neden gözlerinden öperim denir? Kimse kimseyi gözünden öpmüş müdür?
6. Düğünlerde neden “dom dom kurşunu” ile göbek atılmaktadır. “Bir avcı vurdu beni, bin avcı beni yedi” gibi sözler eşliğinde kendinden geçen başka milletler var mıdır?
7. Bilgisayarda bir programı kurarken neden “kabul ediyorum” ya da “kabul etmiyorum” seçenekleri vardır? O kadar parayı bayılıp bir bilgisayar programı satın aldıktan sonra “kabul etmiyorum” seçeneğini işaretleyen bir takım saf kişiler mi mevcuttur?
8. Bulmacalarda boru sesinin karşılığı neden hep “ti”dir? Bulmacaları hazırlayan arkadaşlar hiç “ti” diye ses çıkaran boru görmüşler midir?
9. Neden ilanlarda “doktordan temiz araba” diye yazılır? Hipokrat yemininde “arabamı temiz kullanacağım” seklinde bir madde mi vardır?
Bilgisayara ilgisi, zarureti olan hemen herkesin bir elektronik postası veya iletişim grubu mevcut. Bu esprili soruların belirli cevapları yoktur. Cevaplarınızı 26 Mart tarihine kadar m.uluturk@gmail.com adresine bekliyorum. Yarışma yediden yetmişe herkese açıktır. İletinize ev veya iş adresinizi eklemeyi unutmayın.

İlgilenmiyorum diyorsanız Mart’ın son haftası (varsa) çocuğunuzun elinden tutup bir kitapçıya gidin ve seçeceği bir kitabı ona hediye edin. Yahut eşinizin, kardeşinizin, arkadaşınızın hediyesi bir kitap olsun.


0 yorum: