18 Nisan 2020

Eski Pis Hastanelerden Yeni Temiz Hastanelere

 
Görseli nette buldum. Neresi olduğunun önemi yok. Örnektir


İlk defa zatürre olduğum yıl 1995 kasım.

90'larda sağlık ocaklarına doktorlar 10:00 civarında gelir, en geç 14:30'da ortadan kaybolurlardı.

Yeni mezun dr. bir çocuk bana 25 kadar penisilin iğnesi yazdı. Sırtımı dinlemedi, boğazıma bakmadı zalımın oğlu.

Günde 2 defa iğneleri yedim. İyileşmek ne mümkün.

Devlet hastanesine gittim. Özel muayenehanesinde para bayılarak muayene olduğum uzman dr. yatmam gerektiğini söyledi.

Kalacağım yeri gösterdiler. En az 15 yaşlı adam tek yataklarda dizi dizi serilmişlerdi adeta. Öksürük sesi hayli pis odayı dolduruyordu.

Özel oda sordum. Bir tane varmış. Parama kıyıp yatacağım çaresiz. Odaya girdim. Kanlı Çarşaflar, sararmış pis bir nevresim. Odanın köşelerinde böcek Ölüleri. Bir hizmetli rica ettim. Adamda temizlik yapmaya istek yok. Birlikte temizledik Odayı.

15 gün kalıp çıktım buradan.

Şimdi bunları yazmam lazım. Türkiye'de sağlık sistemi nerelerden nerelere geldi. Yaşamayan ne bilsin..

0 yorum: